niedziela, 10 lutego 2013

" KROK PO KROKU" - DIY: Walentynkowy Łabędź Origami 3D

Troszkę to trwało, ale w końcu udało mi się umieścić wspomnianego posta :). Jest to tutorial Łabędzia Origami 3D, kolorystycznie idealny jako prezent na Walentynki :)


 Jak wiecie łabędzie dobierają się na całe życie. Jeżeli jeden z nich zginie drugi zostaje samotny do końca swych dni :(

Najlepiej wykonać parkę łabędzi w tedy z ich szyi powstanie Walentynkowe Serce :).

 


 Zaczynamy

Potrzebujemy dużo trójkątów - :)


132 czerwonych trójkątów 
 291 białych trójkątów
2 czarne trójkąty

RAZEM 425 trójkątów = jeden łabędź
 
 Ja wykonałam mniejsze trójkąciki, czyli kartka A4 na 32 części
LINK - Jak wykonać moduł chiński origami 3D 
 


Poziom 0

Poziom składający się dwóch rzędów modułu chińskiego po 30 trójkątów




Poziom 1 - Poziom 3

Od poziomu 1 do końca pracy wkładamy trójkąty drugą stroną.
Zdjęcie przedstawia wykonanie od 1 poziom do 3 poziomy po 30 modułów każdy.




Poziom 4

Układamy kolejny rząd po 30 modułów, następnie przewracamy całą pracę na drugą stronę. Wciskając środek do dołu jednocześnie podnosimy boki ku górze.



Poziom 5

Zanim przystąpimy do układania kolejnych modułów, uformujmy boki bardziej do środka. Ok :), możemy układać poziom 5 - 30 trójkątów.



Poziom 6

2 czerwone trójkąty umieszczamy obojętnie gdzie, ważne aby obok siebie, po nich umieszczamy 7 białych trójkątów i znów 2 czerwone. Przerwa 4 modułów. I ponownie 2 czerwone, 7 białych i 2 czerwone. Przerwa 4 modułów.




Skrzydła

Najpierw zajmiemy się jednym skrzydłem. Skrzydło to to co składa się z 2 czerwonych trójkątów 7 białych i ponownie 2 czerwonych.
Na górę układamy 2 czerwone trójkąty 6 białych i ponownie 2 czerwone i tak cały czas ku górze zmniejszając ilość białych trójkątów.




Teraz zmniejszamy ilość czerwonych trójkątów aż zostanie nam jeden.
W ten sam sposób wykonujemy drugie skrzydło.




Szyja

Wybieram sobie ładniejszą stronę na przód (czasami jedna wychodzi równiejsza ).
Umieszczamy 4 czerwone trójkąty i jeden biały trójkąt, po środku na górze.




z jednej i z drugiej strony białego trójkąta dokładamy po jednym czerwony module. Piętro wyżej dwa czerwone moduły.



Biały moduł na środku na nim dwa czerwone moduły, ale tak aby łapały pół moduły niższego poziomu.



Następnie ponownie biały i dwa czerwone itd, aż będzie 22 białe moduły.



Szyję wyginamy w kształcie S



Ogon

1 czerwony 2 białe, 1 czerwony -  
poziom wyżej 1 czerwony 1 biały 1 czerwony
wyżej 2 czerwone i na samej górze 1 czerwony 



Niektórzy Łabątkom Origami naklejają oczy, ja wolę skończyć go dwoma czarnymi modułami i jednym czerwony



Koniec :)



Życzę dobrej nocy :).
Gosia

113 komentarzy:

  1. Świetny tutorial ;) widać ile pracy i wytrwałości potrzeba by stworzyć takie cudo ;)

    Pozdrawiam,
    Mika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję, mam nadzieję że jest czytelny. Zabawy troszkę przy tym jest :)

      Usuń
    2. ile to trujkątów -30 modułów

      Usuń
    3. Trójkąty a moduły to to samo - używam tych nazw zamiennie. pozdr. :))

      Usuń
  2. Ale piękne!! Moja córcia robi takie cuda. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Dzieła córci na pewno są Świetne :)

      Usuń
  3. Przepiękne! Powzdycham sobie i pomarzę :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Wow! Wow! Wielki ukłon w Twoją stronę, że chciało Ci się to wszystko opisywać!
    Te łabędzie zawsze mi się szalenie podobały. Cudne są:)
    P.S. To ile tych trójkącików...?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ledwo mi to szło, dlatego nie mam już siły liczyć.
      Jutro to zrobię, to będzie pewność że się nie pomylę :)

      Usuń
  5. Przepiękna parka. Tych modułów potrzeba naprawdę dużo, ale dla takiego efektu warto trochę czasu poświęcić na składanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak trzeba ich sporo :), jutro napiszę dokładnie ile :)

      Usuń
  6. Niesamowite,to co pokazałaś!! Dla mnie to kosmos :)) Gratuluję wytrwałości i cierpliwości !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie taki kosmos :). Sama się uczyłam z internetu :), gdzie było tylko kilka słów i parę zdjęć :), ale się nauczyłam:)

      Usuń
  7. Jejku one są po prostu niesamowite!!! jak dużo pracy! podziwiam i brak mi słów:}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Kiedyś je jeszcze pryskałam lakierem brokatowym co też dodawało uroku :)

      Usuń
  8. przecudowne są ! :)
    mam dużo cierpliwości, ale do takich robótek niestety mi jej brakuje :(
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. składanie trójkątów trochę jest mozolne :), ale cierpliwości jako takiej nie trzeba. Ja nie jestem cierpliwa :), jak mam coś kleić i się nie chce skleić to potrafię wszystko rozwalić :)a w origami wszystko gładko idzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja też tak mam jedna rzecz jest to sklejenia ,a jak się nie chce sklejić po chwili do sklejenia jest dziesięć innych rzeczy stojących w pobliżu:D. Ale origami uspokaja ,tak jak wyszywanie:)

      Usuń
    2. Ja jak składam to myślę o efekcie i idzie i wiele lepiej i szybciej:)

      Usuń
  10. Śliczne te łabędzie zazdroszczę tej umiejętności
    składania tych trójkącików Wow przez duże W ;)))
    pozDrawiaM cieplusio :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale to żadna umiejętność tylko zacięcie :)

      Usuń
  11. Piękne te łabędzie :) Chociaż sama różne rzeczy tworzę to do origami nigdy nie miałam cierpliwości ... chociaż próbowałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze że troszkę to trwa :), troszkę sporo :)

      Usuń
  12. Piękne! Nigdy nie próbowałam tej techniki, widzę, że cuda można wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, dobrze się składa przed telewizorem :)

      Usuń
  13. O matko w życiu bym tego nie zrobiła, jeszcze z moim małym pomocnikiem to już zupełnie, wyglądają pięknie no ale naprawdę to nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę że ze swoją małą wróżką wyczarowałabyś same cuda :)

      Usuń
  14. Ależ cudeńka zrobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne! W wolnej chwili spróbuje zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gosiu rewelacyjne, aż dech zapiera :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ślicznie Wam dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękności , podziwiam sprawne paluszki i cierpliwość _pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam,też wyrabiam takie rzeczy ale prosiłbym panią o jakieś możliwe wskazówki do zrobienia węża, pani rzeczy są bardzo ładne pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo dziękuję :)).
      Jeśli chodzi o węża sama jeszcze nie próbowałam, ale gdzieś widziałam.
      Podam później namiary :))

      Usuń
    2. bardzo dziękuje czekam i pozdrawiam!!! :)

      Usuń
    3. Podaję linki - mam nadzieję że się przydadzą
      Part 1
      http://www.youtube.com/watch?v=gHXzRUnDfhc
      Part 2
      http://www.youtube.com/watch?v=HrO4v824iWY
      Part 3
      http://www.youtube.com/watch?v=2EFl3P_ZPNw

      Usuń
  20. Bardzo fajny i pomocny tutorial :) dzięki niemu i mi udało się stworzyć takie cudeńko :) w prawdzie to dość czasochłonna zabawa lecz efekt końcowy wynagradza cierpliwość w nią zainwestowaną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, i zgadzam się w 100% efekt w pełni wynagradza trud :))

      Usuń
  21. Niech mnie ktoś poprawi bo zrobiłem łabędzia i zosatała mi masa białych trójkątów
    5 rzędów po 30 daje nam 150+ 22 za szyje +2x28 skrzydła +4 ogon co daje nam 232 ? to trochę brakuje do 292 i nie wiem czy czegoś nie pominąłem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poziom 0 - 60 trójkątów, poziom 1- 5 - 150 trójkątów, skrzydła - 56, szyja - 22, a ogon chyba wyjdą 3.
      Wygląda na to, że pominął Pan poziom 0 .

      Usuń
  22. czy można wykonać te łabędzie z większych modułów? tj 16 a jednej kartce A4? Proszę o jak najszybszą odpowiedź, pozdr ; )

    OdpowiedzUsuń
  23. Przecudne! Może też spróbuj się pomęczyć:) A czy użyła Pani kartek z bloku rysunkowego czy technicznego?

    OdpowiedzUsuń
  24. Ile Pani takie cudeńko zajęło ?

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczne... Udostępniłam link na Szkatułce Rękodzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzień Dobry, mam problem, Gdyż chcę zrobić właśnie takiego łabędzie ale nie wiem jak mam pociąć 1 kartkę aby potem wyszły mi 32 trójkąty? Jeśli by ktoś wiedział to proszę podajcie wymiary do jednego prostokątu z którego wyjdzie 1 trójkąt. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam ten sam problem :-( Więc również dołączam się do pytanka :D

      Usuń
    2. Wystarczy kartkę A4 podzielić na pół i znowu na pół, aż wyjdą 32 prostokąty. A potem te prostokąty a właściwie jeden prostokąt poskładać aż wyjdzie nam moduł czyli inaczej trójkąt :) w sumie nic trudnego :)

      Usuń
    3. podaję link http://minifilcus.blogspot.com/2012/07/hello-kitty.html

      Usuń
  27. Witam. Bardzo lubię tworzyć różnego rodzaju rzeczy z papieru. Teraz chciałabym zrobić monstrancję komunijną z origami modułowego. Jeśli ktoś wie jak ją zrobić proszę o kontakt na asia199528wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. WoW jakie cudo!!
    Jest pani dla mnie inspiracją!
    Już wiem że zacznę sobą takie cudeńka!
    Pozdrawiam Julka

    OdpowiedzUsuń
  29. fajnie zrobione ale wytłumaczone już nie. Próbowałem zrobić to parę razy zawsze przy poziomie 4 figurka nie chciała trzymać się pionu i się składała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba że robię gdzieś błąd, ale wydaje mi się że wszystko dokładnie tak samo zrobiłem, przy poziomie 4 ostatni krok odwracam figurkę, dolną część do dołu a boki do góry ale to nic nie daje, cała forma kładzie się i żadne wysiłki nic nie dały :(

      Usuń
    2. U mnie również pojawił się taki problem, autorka tutorial'a albo zapomniała o tym wspomnieć, albo z przyzwyczajenia nie zauważyła, że jest to istotne. Ja rozwiązałem to poprzez wtykanie jednego "trójkącika" tak aby spinał skrzydełka z dwóch sąsiednich "trójkącików". Wszystkie poziomy 1-4 tak właśnie zrobiłem i konstrukcja tym sposobem okazała się bardzo zwarta, elastyczna i dała się bez problemu wywinąć na drugą stronę. Może to pomoże ;) Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Nigdy nie miałam z tym problemu, zresztą kolejne poziomy są po to żeby wzmocnić i zewrzeć figurę. Najlepiej byłoby to nagrać ale na razie nie mam jak. Proszę zajrzeć na youtube pierwszego łabędzia jakiego zrobiłam był według filmiku znalezionego na tym portalu. Pozdrawiam

      Usuń
    4. tak właśnie się robi że jednym trójkącikiem spina się pół jednego i pół drugiego
      Przed zdjęciem z wykonanymi modułami jest link na niebiesko a w nim wytłumaczone jak wykonać i jak umieszczać.

      Usuń
    5. Proszę mi przysłać zdjęcia (najlepiej kilka) na maila bo tak ciężko mi powiedzieć gdzie jest błąd, mail podany po prawej stronie pod moim zdjęciem.

      Usuń
    6. już znalazłem błąd ale dziękuję za chęci, już figurka ładnie nabiera kształtów, teraz widzę jaka to robota, najgorzej z przygotowaniem tych modułów ale później już jest lepiej, dlatego tym bardziej podziwiam pani pomysł i wykonianie

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    7. za to mam inne pytanie, czy trudne jest wygięcie tej szyi, bo ja robię te czerwone moduły z papieru tekturowego, nie mogłem dostać inaczej rysunkowego, zrobiłem już 7 modułów tej szyi i obawiam się, że nie da się jej wygiąć w kształcie litery S, dlatego stąd moje pytanie, czy w ogóle można użyć papieru tekturowego, i czy z rysunkowym też na początku są takie problemy, bo szkoda by było zacząć od początku całą pracę

      Usuń
  30. znaczy się technicznego ;D

    OdpowiedzUsuń
  31. Może być ciężko, bo przy wygięciu górny róg trójkąta ulega wykręceniu a przy twardszym papierze może być problem.
    W papierniczych i w księgarniach sprzedają nieraz w mniejszych ilościach (lub na sztuki) kolorowy papier ksero.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no cóż nie udało mi się dorwać takiego papieru ale na szczęście pod wpływem tego, że szyja jest wysoka dało radę ją wygiąć w kształcie S. Efekt jest jak najbardziej wspaniały, choć wydaje mi się, że szyja w mojej wersji jest nieco szersza ale efekt końcowy i tak wynagradza cały trud i jest satysfakcjonujący. Na pewno jeszcze nie raz zrobię taką wersję.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pracy trochę przy tym jest dlatego i satysfakcja większa, cieszę się że wyszło i to jeszcze z super efektem jak mniemam :)). Pozdrawiam :)

      Usuń
  32. Roman 16 08 2014 Pozdrawiam i podziwiam pracowitości, najbardziej podziwiałem szyję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje :)), szyje bywają kłopotliwe :)

      Usuń
  33. Witam serdecznie- piękne łabędzie, zrobiłam wg Pani poradnika i wyszło super! Ale mam pytanie chciałabym zrobić dużo większego łabędzia i czy wystarczy że każdą ilość modułów podwoję? czy może trzeba to jakoś inaczej policzyć?
    Pozdrawiam Margherita

    OdpowiedzUsuń
  34. Zrobilem 2 takie na wczorajsze walentynki dla dziewczyny. Bardzo dziekuje za tutorial :)
    Ponizej zdjecie mojego tworu.
    http://postimg.org/image/l3cvwhvjf/

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam fotkę, rewelacja !!! Bardzo za nie dziękuję :) Mam nadzieję, że dziewczyna była zachwycona :). Pozdrawiam Serdecznie.

      Usuń
  35. Witam robie coś takiego zrobiłem już 2 rządy po 30 modułów i nie wychodzi mi to tak prosto jak na zdjęciach, robie juz 3 rząd i jest juz bardzo trudno [ponieważ jak chce juz wsadzić to się wszystko rozwala,i mam z tym kłopot bo jak teraz jest trudno to później będzie jeszcze trudniej i może sie wszystko rozwalić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba z tego zrezygnuje niestety, wydaje sie proste ale w rezultacie to trudne całe sie rozpada, chyba że ma pani jakiś pomysł i cos doradzi ?

      Usuń
    2. Im więcej rzędów tym lepiej wszystko się trzyma. Na początku trudno jest zrobić okręg, ale próbuj, później wyda ci się to śmieszne. Jeśli ci się rozpada nie zamykaj w okrąg tylko prowadź do góry, a później zapnij wszystko, tylko pilnuj ilości modułów.

      Usuń
    3. Niewiem daje se spokój z tym u pani to wszytko jest dobrze proste i w ogóle mi nie wyszło strasznie jest to krzywe, nieda się tego na prosto robic bo to sie zawija, chciałem to jakos z kleic żeby sie trzymało zrobiłem to klejem Magic i nici z tego.A robie juz 2 raz pod stawę. Może poleci cos pani bardziej prostrzego na początek ? Tego łabędzie chciałem zrobic dziewczynie.

      Usuń
    4. A może filmik ci pomoże troszkę inny łabędź ale zasada ta sama. https://www.youtube.com/watch?v=mKroEeS3Hx4

      Usuń
    5. a tu chyba jest najprostszy https://www.youtube.com/watch?v=2kV0exIHTQ0

      Usuń
  36. Naprawdę śliczne :D Jest to czasochłonna praca, ale sie opłaca, bo efekt końcowy jest naprawdę cudowny ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) efekt wynagradza poświęcony czas :). Pozdrawiam !!!

      Usuń
  37. W jaki sposób wciska Pani ten środek do dołu? U mnie niestety, nie chce to być tak ładnie jak u Pani.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisane jest krok po krok w poziomie 4 najpierw trzeba odwrócić pracę a później wcisnąć. Jeśli niezbyt ładnie wygląda nie przejmuj się i ustawiaj kolejne poziomy - starając się formować okrągły kształt

      Usuń
  38. Jak zrobić jeden trójkącik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na samej górze jest link - LINK - Jak wykonać moduł chiński origami 3D - proszę w niego kliknąć

      Usuń
  39. Piękne!!!!!!! :*

    OdpowiedzUsuń
  40. Udało mi się stworzyć tego pięknego łabedzia dzięki pani instrukcji.Efekt końcowy - niesamowity.

    OdpowiedzUsuń
  41. Chciałbym zrobić takie mamie na Walentynki i mam kilka pytań;)
    1.Jak podzielić kartkę żeby było równo(np.4/8)
    2.Z jakich kartek :techniczne czy rysunkowe
    3.Tak około, ile to zajmuje czasu.
    PS.Pani wyszło cudownie. Jak zobaczyłam TP się zakochałam <3 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bardzo dziękuję i odpowiadam :)
      1. Jak podzielić - kartka A4 na pół, pół na pół itd.- proszę zajrzeć link - http://minifilcus.blogspot.com/2012/07/hello-kitty.html
      2. Papier xero
      3. Już nie pamiętam ale czasochłonne w przybliżeniu 0d 5 do 8 godzin.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję
      Już siadam do pracy

      Usuń
  42. Następnego roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Może pamięta Pani ile kartek jest potrzebnych do wykonania białych i ile kartek jest potrzebnych do wykonania czerwony modułów?
    kikotki.pikotki@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na górze jest podane ile jest białych i czerwonych trójkącików wystarczy podzielić ilość na 32 kwadraciki - czyli 132 czerwone trójkąty/32 kwadracik = 4 kartki i troszkę :). Pozdrawiam

      Usuń
    2. Barzo dzièkuje

      Usuń
  44. Może pamięta Pani ile kartek jest potrzebnych do zrobienia białych modułów i czerwonych modułów.

    OdpowiedzUsuń
  45. Ogldąm ten tutorial chyba setny raz i nie mogę przestać^^
    Takie piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  46. tak sobie myślę może do środka włożyć lampkę i zrobić świecznik (lampkę nie świeczkę:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony komentarz :))

Pamiętaj że komentarze służą do wyrażania opinii, nie służą do reklamowania własnych stron. Każdy komentarz z linkiem będę traktować jako spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...