piątek, 19 września 2014

"KROK PO KROKU" - DIY: Świnka Skarbonka


Obiecana świnka skarbonka własnej roboty :)


Potrzebujemy:

* Masa Samoutwardzalna
* Szklany słoik z plastikowym wieczkiem (górą)
* Kula styropianowa 
* Wałek i narzędzia do pracy typu: nożyk, wykałaczka, wacik do uszu.


Krok 1

W pokrywce wyciągamy lub łamiemy plastikową szybkę. Umieszczamy kulę pod wieczkiem, lekko wciskając ją do środka.  Bierzemy tyle masy, aby mogła pokryć styropian i boki pokrywki, rozwałkowujemy ją na płasko min 0,5 mm grubości. "Nasze ciasto" nakładamy dociskając równomiernie na kulę i na boki, jeśli go zabraknie dosztukowujemy brakujący kawałek "przyklejając" masy do siebie. Pamiętajcie o chowaniu pozostałej masy (tej z którą nie pracujemy) do torebki.



Krok 2

Nadmierną ilość materiału, odcinamy nożykiem. Jeśli powstały nam zagłębienia, lub w danym miejscu wyszła cieńsza warstwa, tam dodajemy masę. Najlepiej przygotować sobie wodę w kubeczku, nanosić palcem i rozsmarowywać w miejscu łączeń tak długo aż nie będzie ich widać.
Całą głowę masujemy mokrą ręką, palcami aby jak najbardziej ujednolicić powierzchnię.



Krok 3

Na rozwałkowaną masę, przykładamy wykonany wcześniej szablon ucha i odcinamy nożykiem.
Ucho przyklejamy do głowy i formujemy w szpic.



Krok 4

Ponownie dosztukowujemy masę przy łączeniach i rozsmarowujemy, tak żeby nie było ich widać.


Krok 5

Formujemy kształt noska, nożykiem wycinamy nozdrza i usta, "przyklejamy" do reszty świnki.



Krok 6

Nosek łączymy tak żeby nie było widać, nożykiem wycinamy dziurkę na kasę i ładnie ją wyrównujemy palcami lub nożykiem.  Przy wyrównywaniu masy w nozdrzach i ustach, użyłam mokrego wacika do uszu.



Krok 7

Jeśli jesteśmy zadowoleni z kształtu świnki, bierzemy się za twarz. Do zaznaczenia twarzy może nam posłużyć nożyk lub wykałaczka. Nie zapomnijcie o ogonku !!!


Krok 8

Naszą świnkę zostawiamy w takim stanie na 24 godziny. Na drugi dzień wyciągamy od spodu kulę, trzeba mocno pociągnąć, ale uważajcie, żeby nie uszkodzić świnki. Czasem może mocno się zakleszczyć w tedy można popchnąć czymś twardym od góry w miejscu dziurki na kasę.
Po wyschnięciu gdzie nie gdzie pojawiły się pęknięcia, nakładam mokrym wacikiem masę tak aby je zakryć.



 Po wyschnięciu świnkę można przetrzeć papierem ściernym, pomalować i polakierować. 
Moja świnka będzie fioletowa, będzie to prezent dla bratowej, która ma fioletową kuchnię. Nie długo się pochwalę :)). 

 Wracając do tematu, mam nadzieję, że w miarę jasno opisałam jak wykonać własną skarbonkę, jakby co służę pomocą.

Pozdrawiam,
Gosia - Mini Filcuś

36 komentarzy:

  1. myszkowato.blogspot.com
    bo ja juz sie wylogowalam a ty tu jeszcze nie spisz:)))))
    Swinka fantastyczna, kilka razy juz uzywałam tej masy i w kolorze białym, jak za grubo nałozy sie masy trzeba dla pewności zostawic forme do wyschniecia na dłuzej:)
    pomysł z tutorialkiem super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda im grubiej tym lepiej zostawić na dłużej. Taka masa to fajna zabawa :))

      Usuń
  2. :-)
    Tak sobie poprzeciągałam myszką po Twoich minifilcusiowych czterech kątach i popatrzyłam, poczytałam i oczywiście powzdychałam nad Twoimi talentami. I pomysłami oczywiście także! Te fikuśne rzeczy z wytłaczanek zachwycają pomysłowością ogromnie i zachwycają także wyglądem. Biedronki siedzące, czy to robaczki tak ogólnie, boskie są. A Twoje zoo - zwierzaczki pacynki coś bajecznego. Szkoda, że nie jestem małym dzieckiem, zaraz bym naciągnęła Mamę by mi je nabyła u Ciebie. Słodziaste. A i spisałam sobie przepis na peeling. Wygląda ciekawie. Ja sobie robię taki całkiem prosty i bardzo tani, taki robiony z dnia na dzień, bo z fusów z kawy. Wyciągam fusy z kawiarki dodaję do nich troszkę jogurtu naturalnego i już! Jest wspaniały i ekologiczny, a poza tym kawa czymś tam dobrze ciała na skórę.
    A! Świnka przednia. A ile przy niej pracy. Tyle, że trzeba mieć zdolności by uformować taki ryjek. Nie każdemu to dane:-)
    I jeszcze spinacze ze zwierzątkami i lokomotywką! Konik - mój ulubieniec. Zrobić tyle maleńkich zębów! Ty to jesteś Genialna Kobieta!
    Pozdrawiam bardzo ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze ja piję rozpuszczalną, inaczej zaraz bym spróbowała :)). Czy ja wiem czy zdolności, przecież to tylko uszy i nosek i ot cała świnka :)).

      Usuń
  3. Wow! Jestem pod wrażeniem - świetna! Skarbonka to musi być świnia - nie ma innej opcji :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. w życiu bym czegoś takiego nie zrobiła jestes niesamowita masz ogromny talent

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tutorial na świnkę skarbonkę !! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kapitalny prosiak :-)
    Fajne wykonanie, pomysł na zabawę nawet dla dziecka.
    Pozdrowionka serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny toturial na zabawny gadżet ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skarbonka świetna , musze zakupić taką masę i przetestować z siostrzenicą jak bardzo się będzie nudziła :D
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam fajna zabawa i coś fajnego dla siebie :)))

      Usuń
  9. Przecudownie Ci wyszło, ciekawy tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gosiu świetny tutek,a świnka cudna :)Oj Ty to masz zdolne łapki do tego lepienia
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Danusiu, sama się zdziwiłam że tak całkiem w miarę poszło :))

      Usuń
  11. Muszę sobie zrobić taką świnkę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie genialna, już zazdroszczę :))

      Usuń
  12. Świetnie pokazałaś jak taką świnkę zrobić na pewno skorzystam i się pochwalę:)) Pozdrawiam i miłej niedzieli Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tutorial doskonały! Ja nie lubię świnek, ale do zrobienia np sowy może wykorzystam. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sówkę mam właśnie w planie :)), a jeszcze tym sposobem zrobiłam kurkę też całkiem fajna :))

      Usuń
  14. Sama sobie świni budować nie będę, ale kto wie...zawsze się moze przydać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) no pewnie, a tak w ogóle świnki są super :))

      Usuń
  15. świetnie to pokazałaś, skarbonka jest super! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. O, przydałaby mi się taka skarbonka...pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny tutorial, a świnka jest po prostu fenomenalna :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony komentarz :))

Pamiętaj że komentarze służą do wyrażania opinii, nie służą do reklamowania własnych stron. Każdy komentarz z linkiem będę traktować jako spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...