poniedziałek, 3 grudnia 2012

" KROK PO KROKU" - DIY: Bałwan Origami 3D

Przygotujcie się na trochę zdjęć, mam nadzieję że się Wam załadują :)
Może z czasem zrobię filmik, ale na razie nie mogę się zebrać.

Bałwanek Origami 3D

Wstawiam Wam szablon Bałwanka Origami wykonany przeze mnie co prawda jeszcze go będę ulepszać :), i może wstawię go w lepszej formie. 
 
A tym czasem zapraszam na  Świąteczne Origami
Tutorial Bałwanek Origami 3D

 Tułów
Poziom 0
2 rzędy trójkątów po 34 moduły



Poziom 1
Układamy drugą stroną trójkąta. Od tego poziomu zaczynamy układać po 42 trójkąty (czyli musimy dołożyć 8 modułów)


Pierwszy moduł


Drugi moduł

 

Trzeci moduł


Czwarty moduł


Piąty moduł


Szósty moduł - od nowa jak pierwszy itd. dopóki nie uzyskamy 42


Poziom 2,3 a nawet 4 i 5
Układamy wciąż po 42 moduły, następnie pracę odwracamy na drugą stroną, środek wciskami a boki podnosimy. Powstają nam ścianki.
(ja swoją prace przewróciłam po 2 poziomie ale stwierdzam że wygodniej jest zrobić do 5 poziomu)


do Poziomu 16 
układamy po 42 moduły. Następnie ręce wkładamy do środka i formujemy okrągły kształt.


Głowa

Poziom 0
Drugą stroną umieszczamy trójkąty - 36 modułów (zmniejszamy o 6 modułów)
Jednym modułem spinamy 1,5 modułu (12 takich modułów w różnych miejscach, reszta umieszczona normalnie)

Poziom 1

Druga strona trójkąta - 36 modułów (umieszczona standardowo)

Poziom 2 - 9

Po 36 modułów, na koniec formujemy główkę.


 Czapeczka

Poziom 0 składający się z dwóch rzędów po 22 moduły, 
poziom 1-2 (po 22 moduły jasny zielony)
poziom 3 (22 moduły żółta)
poziom 4 (22 moduły ciemny zielony)



Bałwan gotowy!!!

Elementy twarzy + łapki wykonałam z filcu, Wy możecie wyciąć z kartonu, nosek zrobić z modeliny, a łapki z gałązek (pomalowanych na czarno)


Bałwanek Origami 3D bez czapeczki. Spód ma podklejony,... może schowam w nim cukierki :).


Pomponik to filcowa kulka, ale wy możecie zrobić pomponik z wełenki (zawijając na szablonie koła, następnie przecinając i wiążąc)


Guziczki papierowego Bałwanka to główki dużyych szpilek, szalik wycięty z arkusza filcu.


Nie wiem jak Wam ale mi się strasznie podoba :)
Pozdrawiam,
Gosia

155 komentarzy:

  1. bałwanek fajniutki ale... ile się trzeba napracować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda dużo pracy i czasu trzeba mu poświęcić.

      Usuń
    2. Tak wiem data ale ja mam takie pytanie czy jest film do tego???

      Usuń
  2. jestem pełna podziwu gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  3. jaką on ma wysokość?

    OdpowiedzUsuń
  4. mierzyłam z czapką to ma 25 cm, i ponad 14 cm szer - ogólnie jest spory

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłabyś wrzucić jak zaczynać tego bałwanka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On jest od początku, od poziomu 0. Chodzi Ci o to jak się robi trójkąciki i jak się łączy ze sobą ? Jeśli tak to pod zdjęciem szablonu Bałwanka jest link - JAK WYKONAĆ MODUŁ.

      Usuń
  6. Wspaniały kursik. Wszystko wydaje się bardzo czytelne. Choć pewnie gdybym się za to zabrała, okazałoby się, że nie umiem np. ukształtować ręką okrągłego kształtu (ten fragment w którym ręce trzeba włożyć do środka - jakoś wyobraźnia mi nie działa w tym miejscu) :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję, w sumie to tylko palce wkładasz do środka, a nadgarstki na zewnątrz i po prostu wypychasz. Wypychasz tak żeby było okrągłe, czyli po środku bardziej owalne, ku górze zwężające się, to się prawie samo formuje :). Nie wiem czy mi się udało troszkę do za obrazować. Ale w tym nie ma żadnej trudności, (tylko ja tak nie wyraźnie piszę :)). Ja jak uformuje, dodatkowo wstrzykuje klej w kieszonki.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam problem jak trzeba to odwrocic robie tak jak napisalaś i jak odwroce i zaczne odchylac nie chce mi tak zostac i cofa sie:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też tak czasem jest :) musisz trzymać jedna ręką całość a drugą mocniej powciskać do dołu te trójkąty. Jak to nic nie da to zrób kolejny poziom i też staraj się je wcisnąć na maxa, i powinno być ok.

      Usuń
  9. ja zrobilam juz pierwsza kule, ale jakos nie mam sily robic drugiej, chociaz wiem jaki bedzie efekt koncowy. Trzeba sie na prawde bardzo duzo napracowac by zrobic takiego balwanka, tym bardziej gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda sporo pracy przy nim. Dużo modułów, ale na spokojnie przed telewizorkiem można się pobawić, najlepiej składaniem zarazić jeszcze kogoś :)). A tak przy okazji, chciałam zapytać czy jest zrozumiały ten kursik?

      Usuń
    2. Jak duże powinny być trójkąciki?

      Usuń
    3. Ten bałwanek - to kartka A4 podzielona na 16 kwadracików z których układam moduły.

      Usuń
  10. ale super bałwan! Dziękuję za kurs - mam nadzieję, ze i mi się uda powyginać takiego ludka :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. witam w pierwszych 2 rzedach jak zrobie 34 moduly to w zaden sposob w nastepnych nie moge 42 nie mieszcza sie musi byc 35 i co z tym?

    OdpowiedzUsuń
  12. witam jak zrobi pan/pani pierwsze 2 rzędy, następuje poziom pierwszy a tam dodajemy trójkąty i układamy je w inny sposób - przedstawione jest na zdjęciach + obrazek w lewym rogu na fotkach - postępując w ten sposób dodamy 8 modułów będziemy mieć 42. Mam nadzieję że to o to chodziło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, właśnie robię tego bałwanka i mam jeden problem. Poziomy 0 są z 34 trójkącików jednak w żaden sposób nie mogę uzyskać 42 w 1 rzędzie, za każdym razem wychodzi mi 41, czy mogę zrobić z 41 ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się że lepiej jak jest do pary, ale to wystarczy dołożyć ten jeden trójkącik obojętnie w którym miejscu to nie ma znaczenia.

      Usuń
    2. ten sposób dodawania to taki przykład, ale nie trzeba się go sztywno trzymać.
      Proszę pokombinować tak, żeby było 42.
      Jak będzie 41 też wyjdzie, tylko tak łatwiej dzielić - wyznaczać środek na twarz itd.

      Usuń
  14. Witam ponownie balwan jest super udalo mi sie nawet takiego zlozyc. Jednak potrzebuje pomocy chcialam zlozyc aniolka dla corki jednak nie mam pomyslu jak przymocowac skrzydla moze posiadasz wiedze w tym względzie badz jakis ciekawy scgemat na aniolka. Dziekuje za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli chodzi o aniołka ja zrobiłam takiego http://minifilcus.blogspot.com/2012/12/anioek-origami-3d.html
      a tworzyłam z diagramu http://pu.i.wp.pl/k,NzA0NDQ4NDMsNDc1OTcyMTE=,f,diagram_aniol_
      Przymocować skrzydełka najlepiej na gorący klej.

      Usuń
  15. Łabędzia już zrobiłam, a bałwanka zrobię chłopakowi na mikołajki. Bardzo dobrze tłumaczysz jak to wszystko zrobić, a to też wielkie i ciężkie zadanie. Mam nadzieję że pojawią się jeszcze jakieś instrukcje krok po kroku, pozdrawiam serdecznie i oczywiście dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja dziękuję :)). Mam nadzieję, że coś jeszcze wrzucę - obecnie nie mam tyle czasu ile bym chciała :((. Mam nadzieję że niedługo wszystko ogarnę :))

      Usuń
    2. A tam, ja poczekam. Nigdzie nie znalazłam lepszych instrukcji, a jak już jakieś znalazłam to nic nie rozumiałam. Także czekam z niecierpliwością ;)

      Usuń
  16. Mam pytanie , co do tułowia , do poziomu 2,3itd ..Chodzi o trójkąty, czy je tak układamy jak w poziomie 0 czy tak jak w poziomie 1 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. układamy jak w poziomie 0 ale po 42 trójkąty

      Usuń
    2. Aha no dobrze .. zastosuje sie do tego i mam nadzieje , ze wyjdzie mi to :)

      Usuń
  17. Witam. Własnie skonczyłam robic balwana Pani pomysłu. Jednak mam pewien problem mianowicie robilam wszystko tak jak w instrukcji ilosc karteczek i poziom sie zgadza mimo tego moj balwan wyglada jakby byl przyklepany (splaszczony). U Pani widac ze sa 2 kule u mnie az tak bardzo nie widac :(( nie wiem co jest tego przyczyną może za mocno wkładam karteczke do karteczki.. Ma Pani jakies rady jak to naprawic??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wkładała Pani palce do środka pierwszej kuli i uformowała Pani kulisty kształt po przez wypychanie boków , jednocześnie tak żeby zwężało się ku górze - później to samo trzeba zrobić z głową. Formujemy to rękami, palcami. Za mocne wkładanie karteczek też mogło się do tego przyczynić. Też tak miałam na początku, dopiero za którąś figurką udało mi się złapać kulisty wygląd.

      Usuń
    2. Proszę mi wysłać zdjęcie na maila , znajdzie go Pani po prawej stronie na górze. Muszę zobaczyć bo tak to mi ciężko coś stwierdzić.

      Usuń
  18. Hej. Czy można ga zrobić mniejszego? Udał by sie wtedy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniejszy wyjdzie jak zrobi się mniejsze moduły. Natomiast jeśli chodzi o zmniejszenie liczby modułów to nie gwarantuję czy wyjdzie proporcjonalnie - ale można spróbować i zmniejszyć wszystko np o 8 - 10

      Usuń
    2. Pokusiłem się o zrobienie z mniejszej ilości modułów (z lenistwa ;) i wyszedł.
      2 pierwsze poziomy - 17 modułów
      dolna kula - 21 modułów (13 poziomów)
      głowa - 14 modułów (8 poziomów)
      A czapeczkę zastąpiłem kapeluszem inspirowanym tym tutorialem: http://youtu.be/k7m5mjJLO2c (do mojego bałwanka 10 modułów na poziom)

      I wielkie dzięki dla autorki bloga!

      Usuń
    3. To super :)), muszę spróbować w Twojej wersji - bo ta moja może wykończyć :))

      Usuń
  19. super bałwanek :D

    OdpowiedzUsuń
  20. ile czasu zajeło ci robienie bałwanka

    OdpowiedzUsuń
  21. zdonze go zrobic w 13 godzin
    jak niemam jeszcze modułow , a i ile jest razem modułów ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w 13 na pewno, tyle że bolą palce od nieustannego składania modułów. Modułów potrzeba 1210, proszę spojrzeć na diagram na samej górze.

      Usuń
  22. a morzna wykonac tułuw 32 a potem 40

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak można zmniejszyć ilosć

      Usuń
    2. największa kula skończona więc teraz już z górki, dziś po robię moduły na głowę i czapkę i jutro pewnie będzie gotowy mój bałwanek;-)

      Usuń
    3. Super, gratuluję wytrwałości :))

      Usuń
  23. no głowa już w połowie zrobiona ;-) wiec raczej dziś będzie skończony ponieważ nie mogę się doczekać efektu końcowego.tylko ja robię z tych większych modułów wiec będzie ciut większy niż twój;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama jestem ciekawa, jak ci wyjdzie :)). OOO to musi być ogromny i pewnie trochę waży :)). I pamiętaj dodatki są bardzo ważne :))

      Usuń
  24. no jest sporo większy i troszkę waży. ciężko mi głowę uformować z 9 rzędów i myślę może dodam ze dwa rzędy. wiesz jak będziesz chciała mogę podesłać fotkę ci na mejla;-) z efektem końcowym. zastanawiam się z czego zrobię szalik. nie mam żadnego pomysły w tym problem a filcu nie mam;-( pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią :)), maila znajdziesz w prawym górnym rogu pod moim zdjęciem. A szalik, może ze starego swetra, ze szmatki kuchennej, może z łańcucha świątecznego - coś na pewno znajdziesz. Czekam na fotkę :))

      Usuń
  25. hej:) też wzięłam się za robienie tego cudnego bałwanka tylko mam problem w poziomie 1 jak trzeba dołożyć 8 sztuk. Ponieważ jak ja dokładam to przy czwartym module robi mi się jajko? dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, nawet sobie tego nie mogę wyobrazić - prześlij mi zdjęcie żebym wiedziała o co chodzi

      Usuń
  26. a te 8 sztuk to trzeba dołożyć w jednym miejscu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jednym poziomie, tak jak pokazane jest na zdjęciach, lewy górny róg - poziom 1

      Usuń
  27. witam. coś zrobiłam źle od drugiego poziomu, go zamiast 42 moduły ta iloćć przy następnym poziomie mi się zwiększyła ;/ tak więc musze zacząć od nowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pierwszy poziom wyszedł Ci 42 moduły? Jeśli tak drugi poziom i kolejne są po 42 moduły i wkładasz je już normalnie moduł w moduł.

      Usuń
    2. witam, źle moduły wkładałam :) teraz układa sie już normalnie :) pozdrawiam

      Usuń
  28. nie wychodzil;/ dół za każdym razem "ucieka" modele z poziomu zero się wysuwają ;/ jak podnoszę poziom 2,3 to jest niestabilny i nie stoi jak na twoich zdjęciach tylko opada ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj zrobić do 4 poziomu, jeśli nie udaję Ci się zamknąć okręgu uda Ci się to w kolejnym poziomie im ich więcej tym stabilniej -tylko mocno wciskaj modułu, Jeśli ucieka tzn że może kieszonki są za mało rozepchane. Ja zawsze wkładam moduł w moduł i tak leżą parę godzin, parę dni w tedy wygodniej się je wkłada - http://minifilcus.blogspot.com/2012/07/hello-kitty.html

      Usuń
  29. niewychodzi mi tułow

    OdpowiedzUsuń
  30. a jak zrobić szyję? bo mi niewychodzi

    OdpowiedzUsuń
  31. Mam problem z poziomem 2. Zrobiłam poziom 0 bez problemu. Poziom 1 też wyszedł bez problemowo. Umieściłam 42 moduły. Ale jak zaczęłam robić poziom 2 to on wygląda tak jakby brakło mi modułów. Zrobiła się tak jakby przerwa między pierwszym umieszczonym modułem a ostatnim czyli 42. Jeśli dołożę modułów to jeden poziom będzie wtedy miał ok. 50 modułów. Utknęłam i proszę o pomoc :) pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poziom 2 musisz zrobić z 42 modułów, które umieszczasz już normalnie. Jeśli masz te 42 to jest najważniejsze, może zbiegną Ci się z kolejnym poziomem. Chyba że to jest mega przerwa - ale szczerze mówiąc to trochę dziwne - mój mail jest w prawym rogu pod zdjęciem to przyślij mi fotkę.

      Usuń
    2. No mi się też wydawało to dziwne, że mam dużą przerwę. Twoja odpowiedź dała mi do myślenia i już znalazłam błąd. Drugi poziom robiłam tak jak pierwszy. Jak napisałaś, że drugi poziom robi się normalnie to zaczęłam przeglądać zdjęcia i doszłam do tego co było nie tak :) Teraz wszystko pasuje i tułów bałwanka zrobiony. Zabieram się za resztę. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam - Agata

      Usuń
  32. Mogłabym się dowiedzieć jak zrobione są rączki bałwanka ? Mam arkusz filcu i nie wiem co dalej z tym zrobić ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja rączki filcuję na sucho tzn mam wełnę czesankową i igłę do filcowania - natomiast Ty możesz po prostu wyciąć łapki albo zrobić z gałązek i pomalować je na czarno.

      Usuń
  33. Wszystko pięknie wyszło.Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :)) , miło słyszeć, że komuś się udało :))

      Usuń
  34. piękny ten bałwan , podziwiam panią.:p

    OdpowiedzUsuń
  35. mam do pani pytanie . czy można zrobić mniejszego . ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak można zrobić mniejsze modułu czyli kartka A4 podzielona na 32 części, albo zmniejszyć proporcjonalnie ilość modułów

      Usuń
  36. ma pani inne projekty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obecnie nie mam, ostatni raz origami robiłam około rok temu :((

      Usuń
  37. Bardzo ładny też zaczęłam go robić jestem w połowie na początku nie chciał mi się formować ale jakoś trzymie się. Ma pani jakieś inne projekty bałwanków mogła by chociaż pani moduły wstawić bez instrukcji lub wie pani moze gdzie są do nabycia takie gazetki bo u mnie w okolicy nigdzie nie ma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoich projektów nie mam :((, obecnie myślę nad sówką zobaczymy czy mi się uda. Na pewno wstawię. A gazetek u nas takich przynajmniej nie spotkałam.

      Usuń
  38. jak zrobić szyję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu szyi jako takiej nie ma. Z którym poziomem jest problem?

      Usuń
  39. Bałwan jest super,zrobiłam go dla dzieci i tak się wszystkim podoba że jeszcze muszę jednego zrobić dla siostry :)) A pózniej będę robić dla córki Hello Kitty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło coś takiego czytać :)). A Hello Kitty przy bałwanku to pikuś :))

      Usuń
  40. Mi na 1 poziomie zawsze wychodzi 41i kilka razy sprawdzalam i dobrze ulozylam pomoz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic po prostu dołóż tak żeby było 42, kolejność i sposób nie ma znaczenia aby zgadzała się ilość.

      Usuń
  41. Witam. Bałwanek jest super. Zrobiłam z mniejszej ilości modułów za radą jednego komentatora i wyszedł. Mam pytanie: Czy ma pani może więcej schematów (np. Kubuś Puchatek i jego przyjaciele)? czy mogłabym prosić o przesłanie ich na maila asia851@op.pl Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie mam Kubusia Puchatka, ale proszę wpisać w wyszukiwarkę google - patern origami 3D i wyszukiwać w grafice, może coś się Pani spodoba

      Usuń
  42. zrobiłam poziom o ale mam problem z poziomem 1 bo jak poziom 0 ma 34 czyli 68 modułów to te 8 co mówiłaś , że trzeba dołożyć do 1 rzędu czyli 42 to mi wyszło na 2 rząd dlatego proszę pomóż .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale dołożyłaś według zdjęć, przyjrzyj się dobrze na zdjęciu tam gdzie opisany jest poziom 1 widać tam w jaki sposób wkłada się trójkąty, w lewym górnym rogu również są obrazki.

      Usuń
  43. Witam mogę prosić schemat jak zrobić Aniołka bo tu wyżej czytałam że ktoś również pytał ;)
    na kas721@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę wpisać w google - origami schemat aniołek - nacisnąć grafikę i trzecie zdjęcie od lewej będzie diagram :)

      Usuń
  44. A z ilu modułów zrobiłaś tego bałwana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1210 modułów - rozpiska ile i na co jest na diagramie po prawej stronie

      Usuń
  45. No świętej cierpliwości z Ciebie Kobieta, gratuluje i podziwiam :o)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja też takie cuda robię.

    OdpowiedzUsuń
  47. A masz jeszcze jakieś takie figurki origami jak masz to prześlij mariola-dampc@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam to co miałam wysłałam Ci jakiś czas temu. Jak chcesz to wpisz w wyszukiwarkę google "pattern origami 3d" przerzuć na grafikę i znajdziesz pełno wzorów.

      Usuń
  48. Okej dzięki Gosia jesteś jak moja przyjaciółka. Teraz robię tego pingwina ze świecą na plastykę mam nadzieję że pani będzie zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  49. rozpoczęłam przygodę z bałwankiem, mam nadzieję, że uda mi się sprostać wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  50. zrobiłam go :) wyszedł dużo większy niż myślałam. jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Wspaniały bałwanek :) Skończyłam go robić we Wigilię i wszystkim się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę to trwa ale tym większa jest radość :) - Gratuluję

      Usuń
  52. A jak zmniejszasz ilość modułów bo próbuje i mi się nie udaje pomożesz mi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zmniejszasz chwytając jednym modułem jeden i pół modułu znajdującego się na dole, przyjrzyj się dokładnie zdjęciu poziom 0 - głowa.

      Usuń
  53. A jak robię inny model na przykład mikołaja to tak samo się postępuje ?

    OdpowiedzUsuń
  54. Ale przy wszystkich modelach zmniejszam o 6 modułów ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy z ilu składa się modułów, tu przy bałwanku zmniejsza się o 6 w innym może być więcej lub mniej trudno mi powiedzieć.

      Usuń
  55. Jak ma np. 42 to ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Bałwanku głowa jest niewiele zmniejszona bo góra i dół muszą być mniej więcej podobne. A u Mikołaja różnica między tułowiem a głową raczej musi być widoczna. Spróbuj o 9, 10

      Usuń
  56. Przeglądałam tą książkę "Hello Kitty i przyjaciele", pewnie wiesz o jaką chodzi, bo robiłaś z niej Hello Kitty i pingwinka. Na podstawie tych schematów nie pisze kiedy odwrócić (zresztą nie znam dobrze japonskiego/chinskiego :D). Gosiu, czy mogę odwrócić w dowolnym momencie/kiedy będzie mi wygodnie? Świetny blog, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Będę go robiła na plastykę. Świetny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało mi się pierwszy raz dodawać moduły pani chyba będzie zadowolona :)))

      Usuń
  58. a moze na sprzedarz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, mam akurat tego bałwanka, był wykonany na zamówienie ale nie został odebrany. Od tego momentu leży zapakowany w celofanie. W razie czego proszę pisać na maila minifilcus@wp.pl

      Usuń
  59. Dzięki temu schematowi bez problemów udało mi się złożyć bałwana, tak się spodobał rodzince, że teraz robię drugiego na specjalne zamówienie kuzyna. :) Jestem dość początkująca, ale zamieszczona tu instrukcja była tak wyraźna i czytelna, że wszystko poszło bez problemu. :) Bardzo dziękuję za udostępnienie tej instrukcji. :) A mam pytanie odnośnie cukierków i podklejonego spodu :) Jak i czym podkleiła Pani spód bałwankowi? Bo pomysł z cukierkami bardzo mi się spodobał i też chciałabym swojemu wrzucić do środeczka :) Czy zwykła kartka techniczna powinna utrzymać wagę cukierków w razie ewentualnego przenoszenia bałwanka czy ma Pani inny sposób? :) Z góry dziękuję za odpowiedź, ciepło pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podklejałam spodem od bloku technicznego tą szarą tekturą i podklejałam na gorący klej, super wnika we wszystkie dziurki i dobrze trzyma. Pozdrawiam Gosia

      Usuń
  60. A jeżeli się robi z mniejszych modułów to wychodzi mniejszy???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie pewnie gdzieś o połowę :)

      Usuń
    2. Jak połączyć moduły aby wyszedł poziom 0

      Usuń
    3. Udało się ale jest trochę większy niż połowa :)

      Usuń
    4. Super, że wyszedł :))

      Usuń
  61. Jak połączyć moduły aby wyszedł poziom 0 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://minifilcus.blogspot.com/2012/07/hello-kitty.html - ostatnie zdjęcie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  62. Czesc czy moglabys pokazac jak zaczelas robic czapke poniewaz mi wychodzi duza dziura a u ciebie sie tak ladnie sklada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjrzyj się dokładnie na fotkę. Poziom zero dwa rzędy po 22, później inna stroną wkładamy trójkąty. Jak zrobimy wszystkie rzędy podnosimy boki podnosimy do góry. Coś jak początek łabędzia na tym kursie - http://minifilcus.blogspot.com/2013/02/krok-po-kroku-diy-abedz-origami-3d.html

      Usuń
  63. Też takiego robie jestem juz przy głowie. Bardzo dobrze wytłumaczone ☺

    OdpowiedzUsuń
  64. do poziomu 16 trzeba układać moduły normalnie jak w poziomie 0, czy tak jak w poziomie 1?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Układamy po 42 moduły jeśli chodzi o stronę trójkącika to tak jak w poziomie 1.

      Usuń
  65. Witam, jak zrobić większego bałwanka? Chodzi o to, że chcę użyć więcej elementów i nie wiem w jaki sposób układać moduły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę pomnożyć razy dwa, lub układać z większych modułów - czyli kartkę A4 podzielić na 8 i takiej wielkości układać trójkąty.

      Usuń
  66. witam, nie do końca rozumiem jak powinnam zrobić poziom 3+. Od poziomy 3 zwiększa mi się liczba modułów i to około 10sztuk więcej wychodzi. Składam wszystko w poziomie drugim dokłdnie tak jak na zdjęciach wychodzi, a poziom trzeci już nie, co robię nie tak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poziom 0 to podstawa składająca się z dwóch rzędów po 34 moduły. W pierwszym poziomie dokładamy 8 trójkątów - na zdjęciach pokazałam jak je umieszczać ale nie muszą być po kolei - ważne żeby uzyskać 42 moduły. I od poziomu 2 d poziomu 5 układamy wciąż po 42 moduły.
      Jeśli zwiększyła się o 10 szt to po prostu odejmij dwa tak aby było po 42.

      Usuń
  67. Od poziomu 3 wychodzi mi coraz więcej modułów, dlaczego ? Czy poziom 3 układa się w takim samym wzorze jak poziom 2 ? czy mogła by mi Pani podpowiedzieć jak mam to zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczyna Pani od 34 a w poziomie pierwszym dodajemy 8 modułów do momentu jak uzyskamy 42 moduły jeśli je uzyskamy to wstrzymujemy się z dodawaniem kolejnych modułów. I kolejny poziom również układamy po 42, jeśli Ci wyszło więcej to po porostu zepnij jednym modułem 1,5 dolnego modułu - i trzymaj się liczby 42 w kolejnych już to nadrobisz i będzie ok. Pozdrawiam

      Usuń
  68. Właśnie skończyłam balwanka jest prześliczny! Było bardzo ciężko , ale się udało. Dziękuję Panu za ten czytelny tutorial.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy a im ciężej tym lepsza satysfakcja :)

      Usuń
  69. Gdy robię czapkę (3 poziom) to zamiast nabierać kształt czapki to mi się rozpłaszcza!😡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spójrz na zdjęcie, po 2 poziomie podnoszę boki czapeczki i trzymając za boki, modułami skierowanymi w górę nakładam trzeci poziom żółty i na koniec zielony.

      Usuń
  70. Powiem szczerze: Nie umiesz tłumaczyć. W poziomie 1 nie wiadomo, którą trzeba to zrobić stroną, teraz się męczę, żeby to rozkumać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może, dlatego warto spojrzeć na zdjęcia.

      Usuń
  71. Dobrze, wszystko rozkminiłam. :) Już mi się ładnie udało zrobić, tylko boję się, że nie będę umiała potem zrobić ładnego kształtu tułowia, bo zawsze mi się to nie udaje. Dziękuję i pozdrawiam. :)`

    OdpowiedzUsuń
  72. A od 2 do 5 poziomu układać tak jak 1 poziom ?

    OdpowiedzUsuń
  73. Tak, tak ja 1 poziom tą samą stroną i tą samą ilość.

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja też go zrobiłam i wszystkim się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  75. wszystko jest takie piękne lecz mam problem gdy koń czy się ten drugi poziom 6 .... nie wiem jak to zrobić.....

    OdpowiedzUsuń
  76. Wszystko jest piękne i postanowiłam robić se taki ale mam proble przy drugim poziomie 6 .... Pomóż !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ułożyłaś poziom 1 tam gdzie dodaje się 8 trójkątów to z drugim nie powinnaś mieć problemu tam układa się zwyczajnie po 42 moduły. Opisz bardziej szczegółowo w czym masz problem.

      Usuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony komentarz :))

Pamiętaj że komentarze służą do wyrażania opinii, nie służą do reklamowania własnych stron. Każdy komentarz z linkiem będę traktować jako spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...