niedziela, 28 lutego 2016

"Krok po Kroku" - DIY: Pisanka z Filcu z Cekinami

Przedstawiam Wam kursik na pisankę ze styropianowego jajka i wełny czesankowej, wykonana metodą filcowania na sucho, czyli tak zwana pisanka z filcu :).


Potrzebujemy:

Styropianowe Jajko (12 cm) 
Igła do filcowania (średnia)
Wełna czesankowa: zielona i żółta
Klej, Cekinowe kwiatki, znikopis
Szpilki z kolorowymi główkami
Sznurek bawełniany
Samoprzylepna koronka


KROK 1:

Połowę pisanki ozdabiamy bawełnianym sznurkiem. Spód jajka smarujemy klejem , przykładamy sznurek, owijając nim jajko.



KROK 2:

Resztę pisanki pokrywamy czesanką w żółtym kolorze , następnie przy pomocy igły wkuwamy ją w jajko. W razie potrzeby nakładamy kolejne warstwy wełny, filcujemy do momentu pozbycia się białych prześwitów.

 

KROK 3:

Znikopisem rysujemy wzorki, listki które wypełniamy wełną w kolorze zielonym.

 
KROK 4:

Cekinowe kwiatki przytwierdzam do pisanki za pomocą kolorowych szpilek wcześniej maczanych w kleju.

 
KROK 5:

Na macie filcujemy listki. Dla początkujących polecam użycie pianki poliuretanowej. Na takiej „macie” rysujemy kształty w/w elementów, następnie wkuwamy kilka warstw wełny, odrywamy od pianki. W razie potrzeby poprawiamy  filcując w ręku. Dla efektu 3d listki wkuwamy u nasady przy ogonku :).

KROK 6:

Wokół pisanki przyklejamy samoprzylepną koronkę. 


Miłego filcowania,
Gosia

35 komentarzy:

  1. Kolorowo,wesoło i wielkanocnie:)dziękuję za super kursik...może i ja wezmę się do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowy kursik. podoba mi się pomysł użycia sznurka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale masz talent Gosiu, jestem pod wrażeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kurs - dziękuję, chociaż nie planuję filcowania :) Kiedyś przy okazji wystawy DMC był podobny kurs na pisankę. Nicianki na pewno zrobię, jak co roku.
    Pozdrawiam Gosiu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik. Pisanka przepiękna. Jak dopadnę gdzieś wełnę czesankową, to się sama pokuszę o zrobienie takiej pisanki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wełnę czesankową można kupić w pasmanterii :)

      Usuń
  6. Bardzo dziękuję ci Gosiu za super kursik, na pewno skorzystam :) Jajeczko cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne. Aż czuć Wielkanoc w powietrzu :) Jajo wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurs fajny , a pisanka dość prosta w wykonaniu i myślę ,że wiele pań skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne jajo! W Twoich rączkach wygląda to tak prosto :) Dla mnie jednak nadal filcowanie pozostaje czarną magią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne! Filcowe pisanki wymiatają! A ten kursik bardzo przydatny. :) Pozdrawiam i zachęcam do udziału w głosowaniu na moim blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nigdy jeszcze nie mialam okazji filcować, ale to jajko jest takie cudne. Chyba czas najwyższy na poszerzenie umiejętności:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pisanka śliczna i świetny kursik.
    Pozdrawiam serdecznie
    D.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super jako... w zeszłum roku tak sznurowałam jaja ale się sznur poodklejał...

    OdpowiedzUsuń
  14. pisanka śliczna a kurs, cóż dla wytrwałych

    OdpowiedzUsuń
  15. Prześliczna pisanka i bardzo ciekawy kursik.

    OdpowiedzUsuń
  16. ależ kusisz Gosieńko tym kursikiem :), prześliczne jajco :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa praca, efekt sliczny!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super!!! Dzięki Gosiu za kursik może kiedyś się skuszę ale ten brak czasu....

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny tutek. Kusi żeby spróbować swoich sił w filcowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Super kursik. Przydatny szczególnie dla takich jak ja, nie znających się na rzeczy }

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczne jajo - fantastyczny kurs :-) Dziękuję :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Super pisaneczka! Mnie kłopot pewnie sprawiłby ten filc. Robiłam podobne wyszywane: ale ty przecież wiesz.:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny miałaś pomysł, wykonanie zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo efektowna pisanka!!! Kursik bardzo cenny!

    OdpowiedzUsuń
  25. Tak bardzo się napracowałaś , ofocenie kursu zabiera trochę czasu ale dzieki temu efekty wydają się bardziej namacalne.
    Chociaż ja nie zajmuję się filcowaniem to miło się oglądało :-)
    Pisanka pęknie wyszła , zupełnie niespodziewany efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  26. śliczna, więcej takich tutoriali ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. W tym roku nie bawię się w filcowe jajeczka,chociaż kiedyś jak robiłam to to miałam ogromna frajdę.Gosia może się powtarzam, ale Twoje filcowe cudeńka uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super tutek - ja że mam mało czasu, musiałam inaczej ozdobić jajko w tym roku. Może za rok mi się uda skorzystać z Twojego DIY :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Super kursik, a jajo wyszło śliczne. Świetny pomysł ze sznurkiem!

    OdpowiedzUsuń
  30. Tylko żeby zrobić takie cudo potrzeba jeszcze mnóstwa talentu, który tylko Ty posiadasz :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne piękne piękne
    Mam pytanie gdzie można dostać takie kwiatki ?:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony komentarz :))

Pamiętaj że komentarze służą do wyrażania opinii, nie służą do reklamowania własnych stron. Każdy komentarz z linkiem będę traktować jako spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...