poniedziałek, 16 lipca 2012

" KROK PO KROKU" - DIY: Hello Kitty Origami 3D


Kurs ten pozwoli wykonać Wam papierową zabawkę Hello Kitty. Figurkę można postawić na półce, lub wykorzystać jako piórnik na przybory szkolne.

Zabawka nie jest skomplikowana, nie wymaga dużej ilości materiału, ale za to jest pracochłonna. Na jej wykonanie potrzebujemy około 9 godzin.


Potrzebne nam będą:
Biały papier - 37 kartek (588 modułów)
1 Kolor papier - 10 kartek (132 modułów)
2 Kolor papier -  1 kartka (14 modułów)

POZIOM 0

Podstawa figurki, składa się z 2 poziomów po 28 modułów, które ze sobą łączymy i zamykamy w okrąg.




POZIOM 1


Wyznaczamy środek, do tego potrzebujemy 2 kolorowych trójkątów, które wykonaliśmy na spodenki. Trójkąty wkładamy drugą dłuższą stroną. Reszta poziomu biała.


POZIOM 2

Składa się z 28 białych modułów + dodatkowo 2 kolorowych (z tyłu i z przodu), włożonych "luzem" w wyznaczony wcześniej środek.


POZIOM 3

2 kolorowe trójkąty (z tyłu i z przody) umieszczamy jak poniżej, reszta poziomu biała.



POZIOM 4

Na tym etapie przekładamy pracę na drugą stronę, następnie wciskamy środek a boki podnosimy. Układamy pierwszy kolorowy poziom.



POZIOM 5 i 6
Oba kolorowe.

 POZIOM 7

Rękawki, 7 moduł od środka (lewa i prawa)



POZIOM 8

Dekolt, 4 moduły z przodu i z tyłu (ja zapomniałam), łapki po 2 moduły z obydwu stron, reszta kolorowa.


POZIOM 9

 Biały poziom, układamy krótszą stroną trójkąta.




POZIOM 10
Pierwszy poziom głowy. Głowa jest większa od tułowia, składa się z 35 modułów (trzeba dodatkowo dodać 7 modułów).

Pierwszy trójkąt.


Drugi trójkąt.


Trzeci trójkąt - standardowo



Czwarty trójkąt - standardowo



Piąty trójkąt.


Powtarzamy czynność od pierwszego modułu, aż uzyskamy 35 trójkątów.

POZIOM 11 - POZIOM 21

 Poziomy białe po 35 modułów. Na koniec formujemy główkę, wkładając ręce do środka i wypychając boki.


Buźkę i łapki, wykonałam z filcu, można wykorzystać do tego papier lub piankę dekoracyjną. Umieściłam według szablonu.


Szablon


Akcesoria


                Kokardeczka ..........


                                                     ........ i koteczek jest gotowy.


 Spód można podkleić tekturką lub pianką dekoracyjną, powstanie nam nietypowy piórnik na biurko.


Pozdrawiam,
Gosia

40 komentarzy:

  1. omo!! @____@
    toż to jest rewelka!
    gdybym tylko miała więcej czasu, to bym sobie taką hello kitty machnęła!
    na pewno dumnie zdobi Ci biurko! ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :), w większości to zasługa mojej mamy, której podrzucam kartki do robienia trójkącików. Mama ma też chorobę czegoś robienia :) i lubi "dłubać przed telewizorem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna Hello Kitty :)) mi niestety taka ładna nie wyszła...
    pozdrawiam Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to już któraś z rzędu :), najgorzej z głową, żeby wyszła okrągła :)

      Usuń
  4. ależ to fajne... może kiedyś spróbuję, chociaz przy moim braku cierpliwości i rozczochraństwo bedzie to smieszne ale chyba kiedyś spróbuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj :), bardzo fajne i nawet wciągające, można przed telewizorem poskładać :))

      Usuń
  5. Dlaczego jak robvie poziom zerowy to mi krzywo wychodzi a jak ty to wkładasz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz on może wychodzić troszkę krzywo, następne poziomy go prostują. Stawiają do pionu.

      Usuń
  6. a czy masz facebooka jeśli tak to morzesz mi pokazać jak zacząć ? przez rozmowę wideo ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka wysoka jest figurka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pamiętam dokładnie coś od 18 cm wzwyż

      Usuń
  8. ile modułów z jednej kartki 32 czy mniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu jest w większej wersji czyli kartka A4 na 16

      Usuń
  9. Gosiu mam nadzieję,że się nie gniewasz:)Nie mogłam się oprzeć,takie cudeńko;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! Sprobowalam zrobic, ale niestety cos mi nie wychodzi :( Nie widac granicy miedzy tulowiem a lebkiem i nie wiem jak to zrobic, probowalam na rozne sposoby :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tzn do którego poziomu dochodzisz i na którym masz problem. Jak kończysz tułów - kolejny poziom układa się odwrotnie i w większej ilości.

      Usuń
  11. Ile bys chciala za to? Jesli chcialabym zamowic u Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie robię już origami tzn na sprzedaż - są zbyt pracochłonne - mówimy tu o około 8 - 10 godzinkach

      Usuń
  12. Chciałam zrobić jednak wogóle mi to nie wychodzi :) Jestem pełna podziwu dla Twojego talentu

    OdpowiedzUsuń
  13. dzieki twojej stronce zaczelam skladac i oczywiscie hello kittyb mi za bardzo nie wyszlo ale mam zapal do robienia tego typu prac uczy mnie cierpliwosci :) a przy okazji pochwale sie mam juz troche prac nakacie i jeszcze mi malo :) dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie wymiary ma jeden element?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie mierzyłam ale jest to kartka A4 podzielona na 16 (pół na pół itd)

      Usuń
  15. WOW! Origami modułowe jest niesamowite! Gdy tylko zobaczyłam Hello Kitty postanowiłam robić ją przez całe wakacje dla miesięcznej kuzynki. :D Życzcie mi powodzenia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super sprubuje zrobić dla wnuczki

    OdpowiedzUsuń
  17. O co chodzi w poziomie pierwszym- "drugą dłuższą stroną"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę przyjrzeć się na zdjęcie jest różnica którą stroną wkładamy trójkąty.Poziom 0 a poziom 1 proszę się dokładnie przyjrzeć

      Usuń
  18. Witam. Wszystko wyvodzi mi fajnie tylko mam problem z dokladaniem modulow na glowe :-D moja mam kiedys robila łabedzie dla kolezanek jako prezenty na imieniny :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz radę trzeba tylko uważnie spojrzeć na zdjęcia :)

      Usuń
  19. Witam. Napisz prosze jak zaokraglic glowke. Mimo prob rozepchniecia rekami glowka nie chce zrobic sie okragla.
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozpychasz po środku tam jak oczy, nosek, a górę cofasz do tyłu - nie wiem jak to wytłumaczyć musisz popróbować.

      Usuń
  20. jak ty zamykasz ten krąg bo ONE MI WYPADAJĄ TY TO KLEJEM ROBISZ CZY JAK???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez kleju. też na początku miałam z tym problem, wystarczy zrobić kolejny poziom i spiąć wszystko

      Usuń
  21. Witam.Chciałabym wykonać taką Hello Kitty ale niestety nie odpala mi się większość zdjęć. Czy byłoby kłopotem gdyby wysłała mi je pani na e-maila? Mój e-mail to Agato.33@wp.pl Pozdrawiam i dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się wrzucić na nowo fotki, dam znać

      Usuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony komentarz :))

Pamiętaj że komentarze służą do wyrażania opinii, nie służą do reklamowania własnych stron. Każdy komentarz z linkiem będę traktować jako spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...